Šest kilometrů, na něž se čekalo sedmdesát let
CHRUDIM Od severu k jihu půlí Chrudim silnice I/37, od západu k východu zase silnice I/17. Ve středu města se tok aut střetává a ve špičce beznadějně ucpává dopravu. Radnice se snažila najít východisko už od čtyřicátých let minulého století.
1942 Vzniká první návrh na vybudování východního obchvatu Chrudimi. Důvody byly stejné jako v současnosti - komunikace uvnitř města jsou nevhodné pro tranzitní dopravu.
1985 V územním plánu Chrudimi se objevil obchvat, který ale byl veden na západ od města.
1992 Vznikl nový návrh takzvaného východního obchvatu, který obcházel Chrudim i Slatiňany. Poté začaly úřady porovnávat výhody západní (přibližně 13 kilometrů) a východní varianty (11 kilometrů). 1996 Zastupitelé schválili územní plán, ve kterém byly dvě varianty východního obchvatu, ale o přesné trase se dál vedly spory.
1999 Zastupitelé vybrali variantu, podle níž obchvat povede mezi Chrudimí a Vestcem.
2005 Vydáno územní rozhodnutí. 2009 Lidé dvakrát zablokovali průjezd Chrudimí na protest proti odkladům stavby obchvatu.
2010 Ministerstvo dopravy zastavilo přípravu stavby kvůli nedostatku peněz.
2013 Ministr dopravy Zbyněk Stanjura v Chrudimi překvapivě slíbil rychlé vybudování obchvatu.
2015 Otevírá se první část obchvatu Chrudimi.