Instalace protinámrazového systému estakády, 2016
Instalace protinámrazového systému estakády, 2016
Práce na obchvatu - 8. září 2015
Práce na obchvatu - 8. září 2015
Asfaltování mostu I/17 úsek Chrudim - Kočí, 17. 6. 2015
Asfaltování mostu I/17 úsek Chrudim - Kočí, 17. 6. 2015

Rušná silnice u Chrudimi bude zavřená

Datum: 27. 5. 2015 Autor: Mladá fronta DNES

Na řidiče mířící po silnici první třídy z Chrudimi do Hrochova Týnce čeká od pondělí v úseku do obce Kočí úplná uzavírka. Stavbaři totiž potřebují provést práce nutné pro chystané napojení chrudimského obchvatu.

„Neprůjezdný bude přibližně 1,9 kilometru dlouhý úsek mezi okružní křižovatkou u Kauflandu a křižovatkou se silnicí třetí třídy vedoucí do obce Kočí. Uzavírka potrvá do 5. června,“ uvedla mluvčí krajského úřadu Kateřina Procházková Skůpová. V případě příznivého počasí v dalších týdnech se předpokládá i možnost zkrácení celkové doby uzavírky. Obousměrná objízdná trasa pro osobní dopravu a autobusy veřejné linkové dopravy povede od okružní křižovatky v Chrudimi u Kauflandu po místních komunikacích směrem na místní část Topol. Tam odbočí vozidla vpravo směrem na obec Kočí, kde se provoz vrátí zpět na silnici první třídy směr Hrochův Týnec. Délka objížďky bude přibližně 4,7 kilometru. Provoz nákladních vozidel bude z okružní křižovatky u Kauflandu vyveden po silnici první třídy až na křižovatku se silnicí I/37 v Chrudimi „U Guláška“. Po této silnici bude veden směrem na Slatiňany až na kruhový objezd ve Slatiňanech. Z něj pojedou nákladní vozidla po silnici druhé třídy přes obce Orel a Zaječice do Chrasti, kde odbočí a přes obce Rosice a Přestavlky se vrátí na silnici v obci Hrochův Týnec.

Objízdná trasa pro nákladní dopravu je navržena jako obousměrná, měří přibližně 18,5 kilometru.
Údolí řeky Chrudimky a železniční trať do Hrochova Týnce překlene šest set metrů dlouhá mostní estakáda. Letos hodlají silničáři také pokračovat v přípravě druhé části obchvatu směrem na Slatiňany.

Intenzita dopravy v Chrudimi patří mezi největší v Pardubickém kraji. Vybudování obou částí obchvatu je jediným možným řešením pro její odlehčení, větší bezpečnost a zlepšení životního prostředí ve městě.