Instalace protinámrazového systému estakády, 2016
Instalace protinámrazového systému estakády, 2016
Práce na obchvatu - 8. září 2015
Práce na obchvatu - 8. září 2015
Asfaltování mostu I/17 úsek Chrudim - Kočí, 17. 6. 2015
Asfaltování mostu I/17 úsek Chrudim - Kočí, 17. 6. 2015

ŘSD zahájilo stavbu druhé části obchvatu Chrudimi

Datum: 19. 12. 2019 Autor: eulog.cz

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes zahájilo výstavbu druhé části obchvatu Chrudimi. Silnice obejde město na východě a vyústí až za Slatiňany. Stavba bude stát 442 milionů korun bez DPH. Ve srovnání s první částí obchvatu bude výrazně jednodušší,"řekl novinářům ředitel pardubické správy ŘSD Bohumil Vebr. Druhá část obchvatu je zároveň částí poslední, stavba má být kompletní do konce roku 2021. 

"Stavba je určitě snazší, není tu tak dlouhá estakáda, jako byla u první stavby. Je to navazující úsek, který jde polem a já si myslím, že pro zhotovitele je to krásná stavba," uvedl Vebr. 
Druhá část obchvatu bude pokračovat západně od obce Vlčnov, po náspu projde mezi obcí Orel a Slatiňany, kde překříží stávající silnici II/358 a železniční trať Pardubice - Havlíčkův Brod. Trasa se poté stočí k jihu a u části Slatiňan Kunčí se napojí na silnici I/37 u Návesního rybníka. Obchvat kříží Vlčnovský a Slatiňanský potok, z převážné části povede přes zemědělsky obdělávané území. Na 4,6 kilometru dlouhé druhé části obchvatu budou čtyři křižovatky a sedm mostů, součástí jsou i protihluková opatření. Podle Vebra po trase v současnosti jezdí kolem 20.000 vozidel denně. 
ŘSD uvedlo v prosinci 2015 do provozu první část obchvatu Chrudimi ve směru od Pardubic po křižovatku se silnicí I/17 na Vysoké Mýto. Odtud se tranzitní doprava vrací na městský okruh.