Instalace protinámrazového systému estakády, 2016
Instalace protinámrazového systému estakády, 2016
Práce na obchvatu - 8. září 2015
Práce na obchvatu - 8. září 2015
Asfaltování mostu I/17 úsek Chrudim - Kočí, 17. 6. 2015
Asfaltování mostu I/17 úsek Chrudim - Kočí, 17. 6. 2015

ŘSD začalo stavět druhou část obchvatu Chrudimi. Hotovo mát být v roce 2021

Datum: 18. 12. 2019 Autor: ceskatelevize.cz

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo ve středu výstavbu druhé části obchvatu Chrudimi. Silnice obejde město na východě a vyústí až za Slatiňany. Stavba bude stát 442 milionů korun bez DPH. Ve srovnání s první částí obchvatu však bude podle ŘSD výrazně jednodušší. Celý obchvat Chrudimi má být kompletní do konce roku 2021. 

„Stavba je určitě snazší, není tu tak dlouhá estakáda, jako byla u první stavby. Je to navazující úsek, který jde polem a já si myslím, že pro zhotovitele je to krásná stavba,“ uvedl ředitel pardubické správy ŘSD Bohumil Vebr. 
Druhá část obchvatu bude pokračovat západně od obce Vlčnov, po náspu projde mezi obcí Orel a Slatiňany, kde překříží stávající silnici II/358 a železniční trať Pardubice – Havlíčkův Brod. Trasa se poté stočí k jihu a u části Slatiňan Kunčí se napojí na silnici I/37 u Návesního rybníka. 
Obchvat kříží Vlčnovský a Slatiňanský potok, z převážné části povede přes zemědělsky obdělávané území. Na 4,6 kilometru dlouhé druhé části obchvatu budou čtyři křižovatky a sedm mostů, součástí jsou i protihluková opatření. Podle Vebra po trase v současnosti jezdí kolem 20 tisíc vozidel denně. 
První část obchvatu Chrudimi uvedlo ŘSD do provozu v roce 2015. Ve směru od Pardubic až po křižovatku se silnicí I/17 na Vysoké Mýto. Odtud se pak ale tranzitní doprava vrací na městský okruh.