Instalace protinámrazového systému estakády, 2016
Instalace protinámrazového systému estakády, 2016
Práce na obchvatu - 8. září 2015
Práce na obchvatu - 8. září 2015
Asfaltování mostu I/17 úsek Chrudim - Kočí, 17. 6. 2015
Asfaltování mostu I/17 úsek Chrudim - Kočí, 17. 6. 2015

Ředitelství silnic rozjelo výkupy pozemků

Datum: 27. 10. 2017 Autor: 5plus2 (dp)

Kdo se trápí v ucpaných ulicích Chrudimi, může opatrně začít stříhat metr. Silničáři chtějí mít zbývající část obchvatu hotovou v roce 2021.

Když před dvěma roky premiér Bohuslav Sobotka otvíral první část chrudimského obchvatu, byl optimistou. „Uděláme za vládu všechno, aby výstavba druhé etapy byla zahájena do konce roku 2017,“ uvedl tehdy.


Ne, letos opravdu stavební stroje do polí u Chrudimi a Slatiňan nevyjedou. Pravděpodobně ani na konci příštího roku, kdy má být stavba oficiálně zahájena. Ale v následujících dvou letech by u Chrudimi měla nová silnice vznikat.
„Zahájeno by mělo být na konci roku 2018. Takže v roce 2021 by stavba mohla být hotova. Když budu velký optimista, tak na konci roku 2020,“ uvedl ředitel pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Bohumil Vebr.


S ohledem na předchozí sliby či odhady to asi nenadchne. Ještě na jaře ŘSD hovořilo o zahájení stavby v červnu 2018. Na druhou stranu termín vypadá reálně. Výkupy pozemků kolem Chrudimi běží a nic nenasvědčuje, že se objeví neřešitelný problém.
Nad očekávání dopadlo i nové posouzení vlivu stavby na životní prostředí -při zjišťovacím řízení se neobjevila žádná námitka, a tak se celý posudek EIA nemusí opakovat. Příští rok se tak očekává archeologický průzkum a soutěž o dodavatele 4,5kilometrové silnice.
Starosta Chrudimi Petr Řezníček předpokládá, že první auta vyjedou na obchvat v roce 2020, byť budou dokončovací práce pokračovat až do roku 2021.


Silničáři v roce 2010 plánovali, že vybudují celý obchvat Chrudimi. Pak do příprav zasáhla politika. Ministr dopravy Vít Bárta svolil ke stavbě poloviny obchvatu Chrudimi. Těžko odhadnout, kolik se politickou turbulencí ztratilo času. Patrně několik let.
„V roce 2010 nástupem pana ministra Bárty byly zastaveny přípravy těchto obchvatů a kompletně se to vrátilo zpět až po roce 2014,“ popsal ředitel pardubické pobočky ŘSD Bohumil Vebr.


Právě politika, výsledky voleb a chování nové vlády a nového ministra dopravy by ještě teoreticky mohly rychlost výstavby ovlivnit.
„Co já vím, jak to bude vypadat. Jestli nepřijde na řadu jiná stavba s tím, že Chrudim je už v pohodě. Chci věřit, že to nehrozí, když jsou přípravy takto daleko,“ uvedl starosta Chrudimi Petr Řezníček. Šéf hospodářského výboru Poslanecké sněmovny Martin Kolovratník tvrdí, že s penězi na obě stavby se ve výhledu na roky 2019 a 2020 počítá.