Instalace protinámrazového systému estakády, 2016
Instalace protinámrazového systému estakády, 2016
Práce na obchvatu - 8. září 2015
Práce na obchvatu - 8. září 2015
Asfaltování mostu I/17 úsek Chrudim - Kočí, 17. 6. 2015
Asfaltování mostu I/17 úsek Chrudim - Kočí, 17. 6. 2015

Otevírá se obchvat Chrudimi. Pomůže, ale zatím nespasí

Datum: 22. 12. 2015 Autor: Mladá fronta DNES (David Půlpán)

V Chrudimi se dnes dopoledne otevře první část obchvatu, který má uvolnit ucpané ulice. Není však dokončený, doprava se tak bude vracet do města, a to patrně přinese i zácpy. Jen není úplně jasné kde.

CHRUDIM Dnes po desáté hodině začne v Chrudimi dopravní experiment, který potrvá nejméně tři roky. Co udělá s dopravou ve městě otevření nedokončeného obchvatu na silnici I/37?
„Nevíme to. Nemáme věšteckou kouli,“ řekl starosta Chrudimi Petr Řezníček. „Každý řidič si bude muset najít svoji optimální cestu a to bude možná chvíli trvat,“ dodal zástupce starosty Jaroslav Trávníček.
 Jisté je, že lidem na průtahu města v ulici Palackého, na Masarykově náměstí a Pardubické ulici se uleví. Na druhé straně se bude o něco hůře žít lidem v západní části Chrudimi, kde budou auta z obchvatu sjíždět a vracet se do chrudimských ulic.
 Auta jedoucí od Pardubic sice minou zahuštěné centrum, ale pokud budou chtít pokračovat směrem na jih, budou z obchvatu sjíždět u Kauflandu zpět do města a pak hledat cestu do Slatiňan. Je velmi pravděpodobné, že většina řidičů osobních vozů zvolí zkratku ulicí Václavskou přes Vlčí horu a Presy. Vedení radnice oznámilo, že se bude snažit zabránit tomu, aby tam jezdila nákladní auta, která by měla jet kolem sídliště U Stadionu.
„Ve Václavské ulici nasadíme městskou policii. Obávám se, že tady momentálně jiná opatření než represivní nezafungují,“ uvedl starosta Řezníček. Dodal, že město chce právě pro tuto ulici zakoupit úsekový měřič rychlosti, který by donutil řidiče sundat nohu z plynu. Místní si stěžují na provoz ve Václavské ulici už dnes. „Moc si nedovedu představit, že by se to mělo ještě zhoršit,“ řekla Jaroslava Chudáčková z Vlčí hory.

 Radnice bude vyčkávat, kde budou největší potíže

 Dalším kritickým místem může být kruhová křižovatka u Kauflandu, kolem níž vznikají zácpy už nyní. Zde asi neexistuje žádný jednoduchý způsob, jak řidičům pomoci.
 Právě přes tuto křižovatku by měly sjíždět z obchvatu kamiony do města. Výhodou ale je, že po dokončení první části obchvatu budou k dispozici alternativní trasy.
„Bude víc možností kudy jet, a doprava se díky tomu rozředí, což je výhoda. Budeme reagovat na to, jak se to vyvine, možná někde nákladním automobilům nedovolíme projíždět. Uvidíme,“ uvedl Trávníček. Chrudim si podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) původně nepřála, aby byl součástí obchvatu sjezd do města od Medlešic, kudy vede dnes hlavní příjezd od Pardubic. Vedení radnice sice změnilo názor, ale už bylo pozdě a do Chrudimi od Pardubic se bude nyní přijíždět kolem Vestce.
 Sjezd od Medlešic slíbilo ŘSD postavit příští rok, křižovatku, která umožní najet na obchvat u Medlešic i opačným směrem, pak v roce 2018.
 Pro Chrudim bude klíčové, aby stát co nejrychleji dokončil obchvat až za Slatiňany. ŘSD oznámilo, že má připravené návrhy smluv pro jednání s vlastníky o výkupech pozemků, které chce zahájit do konce roku.
Ředitel pardubické pobočky ŘSD Bohumil Vebr uvedl, že by stavba měla začít v roce 2017. Když vše půjde hladce, celý obchvat Chrudimi a Slatiňan dlouhý deset a půl kilometru by měl být hotov v roce 2019. Ředitelství silnic poté plánuje vybudovat propojení silnice I/37 se silnicí I/17 od Čáslavi, tím by se Chrudim zbavila tranzitní dopravy úplně.

Foto popis| Dál už ne! Nový obchvat Chrudimi končí ve směru od Pardubic po 5 850 metrech nájezdem na silnici I/17 vedoucí na Vysoké Mýto. Pokud půjde vše dobře, v roce 2019 budou moci řidiči pokračovat v jízdě ještě 4,5 kilometru a vyjedou až za obcí Slatiňany.