Instalace protinámrazového systému estakády, 2016
Instalace protinámrazového systému estakády, 2016
Práce na obchvatu - 8. září 2015
Práce na obchvatu - 8. září 2015
Asfaltování mostu I/17 úsek Chrudim - Kočí, 17. 6. 2015
Asfaltování mostu I/17 úsek Chrudim - Kočí, 17. 6. 2015

Obchvat Chrudimi pokračuje

Datum: 19. 12. 2019 Autor: Právo (Zdeněk Seiner)

Tento týden byla zahájena stavba druhé části obchvatu Chrudimi a Slatiňan. Slavnostní otevření stavby se konalo ve středu odpoledne. 
První etapa byla dokončena před čtyřmi lety a dvěma týdny. Poloviční obchvat Chrudimi příliš neulevil. Auta byla od betonových zábran na konci hotového úseku hnána ostrou vracečkou mezi supermarkety ke kruhovým objezdům u nemocnice a přes železniční přejezdy. Bylo nutno najet na silnici I/17, kde v posledních čtyřech letech došlo k mnoha těžkým kolizím. 
Kompletně byl měl být obchvat hotov podle Bohumila Vebra, šéfa Ředitelství silnic a dálnic na Pardubicku, za dva roky. „Silnice obejde město na východě a vyústí až za Slatiňany. Stavba bude stát 442 milionů korun bez DPH. Ve srovnání s první částí obchvatu bude výrazně jednodušší,“ řekl na místě symbolického zahájení stavby ředitel Vebr. 
Obchvat překlene Vlčnovský a Slatiňanský potok, většinou povede po polích. Na silnici dlouhé přes čtyři a půl kilometru budou čtyři křižovatky, sedm mostů, nadjezdy železničních tratí i protihlukové stěny. „Stavba je určitě snazší, není tu tak dlouhá estakáda, jako byla u první stavby. Je to navazující úsek, který jde polem, a já si myslím, že pro zhotovitele je to krásná stavba,“ podotkl Vebr. 

Stavba by měla šlapat 

„Pokud zůstane suchá zima, tak je to ideální pro zemní práce. Ke skrývce ornice dojde v době, kdy je půda sice promrzlá, ale není nasáklá vodou,“ dodal Vebr. Stavba je po čtyřech letech příprav ve stadiu, kdy by ji už nemělo nic brzdit, stavební povolení není napadnutelné, byly vykoupeny všechny pozemky, výběrové řízení na zhotovitele proběhlo bez komplikací. 
Obchvat bude vysloveně vysvobozením pro městečko Slatiňany. Denně tu po průtahu městem, ulicí T. G. Masaryka, projíždí až dvacet tisíc aut, u jediného semaforu u školy, který umožňuje chodcům přejít bez rizika, se po většinu dne tvoří kolony. 

Stavba bude stát 442 milionů Bohumil Vebr stavební ředitel