Instalace protinámrazového systému estakády, 2016
Instalace protinámrazového systému estakády, 2016
Práce na obchvatu - 8. září 2015
Práce na obchvatu - 8. září 2015
Asfaltování mostu I/17 úsek Chrudim - Kočí, 17. 6. 2015
Asfaltování mostu I/17 úsek Chrudim - Kočí, 17. 6. 2015

Nehoda u obchvatu, je to první varování

Datum: 6. 1. 2016 Autor: Mladá fronta DNES (David Půlpán)

CHRUDIM Nový obchvat Chrudimi se povedl s jednou výhradou. Už od jeho otevření v polovině prosince si řidiči stěžují na nešťastně řešený sjezd z obchvatu na silnici I/17 na Vysoké Mýto. Právě v tomto místě se už stala první vážnější dopravní nehoda. Dva osobní vozy značky Renault se po sedmé hodině ráno včera srazily na křižovatce u vyústění chrudimského obchvatu. Osmnáctiletý řidič Renaultu Clio jedoucí z vedlejší silnice od Tří Bubnů podle všeho nedal přednost řidičce vozu Renault Megane, která jela od Hrochova Týnce. Tři lidé se lehce zranili. „Z vozidla museli hasiči vystříhat jednu zraněnou osobu, která byla ihned převezena do nemocnice,“ uvedla mluvčí Hasičského záchranného sboru Pardubického kraje Vendula Horáková.
„Je to jedna z prvních dopravních nehod souvisejících s otevřením obchvatu,“ sdělil mluvčí chrudimské policie Jiří Tesař.
Všichni, kdo chtějí dorazit domů v pořádku, by právě v tomto křížení silnic měli dávat pozor. Nebezpečí hrozí řidičům, kteří sjíždějí z obchvatu na silnici I/17 vedoucí od Vysokého Mýta. Kdo jede do Chrudimi, dává přednost v jízdě autům z obou směrů. A protože na hlavní silnici je silný provoz a auta jezdí poměrně rychle, je potřeba být trpělivý a počkat si.
 Stejný problém řeší ostatně i ti, kteří přijíždějí na silnici I/17 od Tří Bubnů, což je cesta umožňující při jízdě od Slatiňan úplně minout Chrudim, ale na jejím konci čeká nebezpečí. Není jasné, proč projektanti nevymysleli bezpečnější výjezd na silnici I/17. Už před otevřením obchvatu město s policií řešilo, zda úsek neupravit. „Diskutovali jsme o tom, jestli na tomto místě nezměnit přednost v jízdě, aby byl nájezd bezpečnější. Policie nesouhlasila, třeba ještě změní názor,“ uvedl místostarosta Chrudimi Jaroslav Trávníček v den otevření obchvatu.
 Nehody k novým silnicím patří a pro Chrudim to platí dvojnásob. Když byl v roce 2007 postaven obchvat Mikulovic a Medlešic, před Chrudimí vznikla křižovatka, na které během prvních dvou let zahynuli čtyři lidé. Policie i projektanti tvrdili, že je úsek v pořádku, po tragédiích tam byla snížena povolená rychlost a objevilo se nové značení. Opatření zabrala, navíc po otevření první části obchvatu už křižovatka nebezpečná není.