Instalace protinámrazového systému estakády, 2016
Instalace protinámrazového systému estakády, 2016
Práce na obchvatu - 8. září 2015
Práce na obchvatu - 8. září 2015
Asfaltování mostu I/17 úsek Chrudim - Kočí, 17. 6. 2015
Asfaltování mostu I/17 úsek Chrudim - Kočí, 17. 6. 2015

Na stavbu obchvatu Chrudimi je letos více než půl miliardy korun

Datum: 7. 2. 2014 Autor: Mladá fronta DNES

Na stavbu obchvatu Chrudimi mají letos silničáři více než půl miliardy.

„Dlouho odkládaná stavba by měla být hotová na konci příštího roku,“ sdělila Hana Jarolímová z pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic.

Chrudim je zahlcená tranzitní dopravou a moderní silnice končí před městem.

Přeložka silnice I/37 za více než 1,5 miliardy korun se začala stavět loni v březnu včetně mostní estakády, která překlene údolí řeky Chrudimky a železniční trať do Hrochova Týnce. Obchvat má začít v Medlešicích u Pardubic a vyústit za Chrudimí mimoúrovňovou křižovatkou u silnice I/17, která vede do Vysokého Mýta.

Obchvat bude dlouhý 5,85 kilometru. V minulých letech se silničářům podařilo dokončit přeložky inženýrských sítí a horkovodu. Archeologové v místech budoucí silnice udělali záchranné průzkumy. Většinu stavebních povolení už silničáři mají.

„V roce 1996 byla namalována v územním plánu východní varianta trasy obchvatu. V roce 2006 skončily práce na obchvatu u Medlešic s tím, že stavební práce budou následně pokračovat, což se podařilo až v loňském roce,“ uvedl starosta Chrudimi Petr Řezníček.

Další část obchvatu, který dál míjí Chrudim a ještě Slatiňany, silničáři připravují. Letos mají na tuto stavbu v rozpočtu deset milionů korun. Zatím se jim podařilo vykoupit deset procent pozemků. Letos budou pokračovat ve výkupech a připravovat dokumentaci pro stavební povolení. Výkupy pozemků obecně komplikuje podstatně nižší cena, která loni významně klesla. Pokračování přeložky silnice I/37 má měřit přes 4,5 kilometru a výstavba se plánuje v letech 2016 až 2018. Rozpočet stavby silničáři odhadují na 386 milionů. „Chci být optimistou a věřím, že se ceny pozemků vrátí aspoň do dřívější částky. Nelze měnit pravidla hry tak zásadně, majitelé pozemků nic nemotivuje k tomu, aby svůj majetek prodali,“ řekl Řezníček.

Podle starosty by bylo ideální, kdyby stát získal na druhou část obchvatu evropské dotace. Tím by se zvýšila šance, že se v plánované době skutečně stavba uskuteční.