Instalace protinámrazového systému estakády, 2016
Instalace protinámrazového systému estakády, 2016
Práce na obchvatu - 8. září 2015
Práce na obchvatu - 8. září 2015
Asfaltování mostu I/17 úsek Chrudim - Kočí, 17. 6. 2015
Asfaltování mostu I/17 úsek Chrudim - Kočí, 17. 6. 2015

Křižovatka smrti zanikne

Datum: 21. 1. 2015 Autor: Chrudimský deník (Marek Nečina)

Podle aktuální verze projektu chrudimského silničního obchvatu měli mít například obyvatelé chrudimského sídliště Leguma smůlu, neboť při návratu domů by je ve směru od Pardubic čekala menší vyhlídková jízda Chrudimí. Nakonec snad ale bude vše jinak.
Zádrhel nyní spočívá v tom, že projekt nepočítá se sjezdem z tělesa nového obchvatu v prostoru u Medlešic na starou silnici. Řidič jedoucí od Pardubic a mířící na Legumu či například do prostoru severní průmyslové zóny by tak přijížděl do města až po odbočení na křižovatce u Vestce. To znamená, že do Chrudimi by se posléze dostával až průjezdem kolem areálu Mercie, přičemž by poté na kruhovém objezdu u Lidlu musel znovu odbočit dál do Poděbradovy ulice a následně pokračovat až ke křižovatce Bída. Užívání nového obchvatu by ostatně nepřineslo kýžený prospěch ani lidem v samotných Medlešicích. Ačkoliv by si to svištěli po novém obchvatu třeba i na dohled od svých domovů, kvůli neexistujícímu sjezdu by Medlešičtí museli absolvovat zajížďku až do Chrudimě nebo si rovnou od Pardubic najet na nejstarší pardubickou silnici.

Chrudimský místostarosta Jaroslav Trávníček teď ale usiluje o změnu, která, zdá se, není bez šance na úspěch. Pokud bude jeho jednání s investorem stavby úspěšné, sjezd u Medlešic nakonec bude. Navíc se pravděpodobně změní i podoba stávající „křižovatky smrti“ (se silnicí III/34032), která se, po svém zklidnění v důsledku otevření silničního obchvatu, změní na bezpečnější kruhový objezd.

„Prostoru je tam dost a kruhová křižovatka zde může vzniknout i bez velkých stavebních úprav. Pro město je to nutná podmínka – jak sjezd, tak i kruhový objezd – z hlediska bezpečnosti,“ uvedl Jaroslav Trávníček. „Záležitost je již předjednaná a je reálné, že jak sjezd, tak i kruhový objezd budou dokončeny s první etapou obchvatu,“ dodal místostarosta.

Spojnice Chrudimi a nového obchvatu bude ale v tomto místě pouze jednosměrná. V úseku od města Chrudim až po stávající medlešické křížení se silnicí III/34032 bude sice vozovka obousměrná, avšak poslední desítky metrů (spojující uvedené křížení s tělesem nového obchvatu) budou určeny již jen vozidlům přijíždějícím od Pardubic. Lidé z Legumy se tedy při své cestě do Pardubic dostanou jen k uvedenému křížení a dál budou muset odbočit vlevo do Medlešic (na starou pardubickou silnici), případně vpravo na Ostřešany. Tedy pokud se nevydají v Chrudimi kolem Bídy a Poděbradovou ulicí rovnou na nový hlavní přivaděč.

Pokud bude stavařům přát počasí, mohla by být kompletní první část chrudimského obchvatu zprovozněna již na konci letošního roku.

***
Nehody u Medlešic:

Roku 2008 došlo na křížení se silnicí III/34032 k jedné nehodě se smrtelným následkem, o rok později tu došlo ke 3 dopravním nehodám.

Rok 2011 – 1 nehoda.

Rok 2012 – 1 dopravní nehoda.

Rok 2013 – 3 nehody.

Rok 2014 – 4 nehody.

(Zdroj: Policie ČR)