Obchvat města Chrudim

Z MÉDIÍ

Obří investice mají společného jmenovatele

Okurková sezóna? Stavbaři na Chrudimsku o ní rozhodně mluvit nemohou. Letní počasí vyhovuje jejich práci úplně nejvíc, a tak pokračují v realizaci nejvýznamnějších investičních akcí posledních desetiletí, jejichž společným jmenovatelem je dopravní infrastruktura. K více než miliardové zakázce spojené s budováním první etapy chrudimského silničního obchvatu se nedávno přidružila i revitalizace železniční trati z Pardubic do Ždírce nad Doubravou. Jde rovněž o takřka miliardové dílo, které pozmění podobu železničního cestování ve třech okresech, především ale opět na Chrudimsku.


Vlak nemá jak přijet

Na silničním obchvatu je nyní pokládána druhá vrstva živice v úseku od silnice 1/37 u Medlešic směrem pod nadjezd a v průběhu tohoto týdne se bude pokračovat dál až k mostu u Vestce. Stejně tak nyní probíhá montáž zábradlí na nadzemní estakádě u Vestce.

Postupující revitalizace železniční trati zase nabízí chodcům i řidičům aut na přejezdech nezvyklé pohledy na holá drážní tělesa zbavená kolejí. „Při příjezdu do Chrudimě od Slatiňan jsem se ze zvyku chtěla rozhlédnout, zda nepřijíždí nějaký vlak. Můj spolujezdec mě ale pohotově upozornil, že přijet rozhodně nemůže, neboť teď nemá po čem,“ řekla včera Chrudimskému deníku jedna ze řidiček mířících autem do Chrudimě na nákup.

Práce na železnici se nedotýkají jen obnovy železničního svršku. Pro pohodlí cestujících budou mít velký význam především úpravy nástupišť, jež jsou právě v těchto dnech realizovány na nádražích v Chrudimi a ve Slatiňanech. Modernizován a vyměněn bude také nádražní informační systém. S nynější fází revitalizace trati se stále pojí železniční výluka mezi stanicemi Chrudim a Chrast u Chrudimi, v úseku jezdí náhradní autobusová doprava.

15.07.2015 | Chrudimský deník (Marek Nečina)» zpět na stranu Z médií
ÚSEK I/17
CHRUDIM-SLATIŇANY
POPIS STAVBY AKTUÁLNÍ STAV DOKUMENTY