Obchvat města Chrudim

Z MÉDIÍ

Napojování obchvatu komplikuje provoz

CHRUDIM Vypnuté semafory a místo nich provizorní kruhový objezd. Na takový obrázek narazí řidiči, kteří od pondělí míří z Pardubic do Chrudimi po silnici I/37. Přechodné dopravní omezení se na světelné křižovatce u Dražkovic objevilo kvůli nedalekému napojování nového obchvatu Chrudimi.
„To větší hoď sem,“ navigoval včera odpoledne pracovník firmy Eurovia svého kolegu, který uprostřed křižovatky přemisťoval přenosné dopravní značení, pomocí kterého je vytvořen dočasný „kruhák“.
Tisíce řidičů pošle uzavírka jízdního pruhu do Chrudimi přes Dražkovice, Mikulovice a Medlešice. Za nimi se motoristé napojí zpět na „sedmatřicítku“. První fáze uzavírky má podle silničářů skončit v polovině října. Do té doby bude na začátku první části nového obchvatu Chrudimi pracovat stavební technika. Včera byly na místě bagry a po poli odvážely vytěženou zeminu nákladní vozy.
 O tom, že převedení hustého provozu na silnice nižších tříd může způsobit komplikace, svědčila včerejší nehoda v Dražkovicích. Střet dvou osobních aut na zdejší křižovatce naštěstí odnesly jen plechy. Rychlost před křížením je zde snížená na 30 kilometrů v hodině, avšak ani dílčí změna drobnému karambolu nezabránila.
 V Medlešicích stála včera po obědě opřená o plot Květa Pešavová, která pozorovala projíždějící osobní i nákladní auta. „Od tří hodin ráno tady jezdí kamiony jeden za druhým. Je to hrozné, ale musíme to vydržet. Nic jiného nám nezbyde,“ řekla důchodkyně, která u silnice bydlí už 35 let.
 Komplikace navíc budou ještě horší. Zatímco v první etapě uzavírky platí omezení jen pro řidiče jedoucí z Pardubic do Chrudimi, tak od 19. října ho pocítí motoristé také v opačném směru. Kompletní uzavírka frekventované spojnice dvou největších krajských měst by měla skončit dle plánu na začátku 2. listopadu. Do té doby budou přes zmíněné obce mířit dál osobáky, kamiony i zemědělská technika. Ne všichni šoféři přitom dodržují stanovenou rychlost.
„Padesátkou tu vůbec nejezdí. Ráno tady lítají a je to stejné, jako když jezdí po obchvatu,“ postěžovala si Pešavová, která už si zvykla na klidnější režim, který přišel s otevřením obchvatu Medlešic. „Z něho slyšíme už jen šustění. Najednou tady byl klid a všichni říkali, že se budí tichem,“ dodala.
 Smůlu mají nadále i ti, kteří by se chtěli místu vyhnout a zvolí místo Medlešic cestu přes Ostřešany. Až do Chrudimi se po silnici třetí třídy nedostanou. Komunikace, která bude sloužit jako přivaděč k obchvatu, nadále prochází rekonstrukcí. Během opravy začínající u železničního přejezdu v Chrudimi se kromě rozšíření samotné silnice staví ještě souběžná cyklostezka.

22.09.2015 | Mladá fronta DNES» zpět na stranu Z médií
ÚSEK I/17
CHRUDIM-SLATIŇANY
POPIS STAVBY AKTUÁLNÍ STAV DOKUMENTY