Obchvat města Chrudim

Z MÉDIÍ

Medlešická křižovatka smrti se změní

Před sedmi lety otevřená křižovatka silnic I/37 z Chrudimi do Pardubic a III/324, nazývaná Medlešická, která má navzdory krátkému působení na svém kontě nejeden lidský život, se bude v příštím roce znovu upravovat, aby byla bezpečnější. Postarat se o to chce vedení města Chrudim, přestože mu komunikace nepatří.

„Už i v televizi se mluví o tom, že Medlešická je nejnebezpečnější křižovatkou na východě Čech. My na tom zájem máme. Chceme na jaře zadat úkol odborníkům, jak křižovatku upravit, aby se tady neopakovaly tragické nehody nebo se jejich počet aspoň snížil. My to neumíme, ale jsme ochotni to platit,“ řekl Právu místostarosta Chrudimi Jaroslav Trávníček (ČSSD). Například v roce 2007 tady zemřelo pět lidí, každý rok se pak celkové konto úmrtí zvyšovalo.
„Všechny parametry této křižovatky odpovídají normám, ta křižovatka je oficiálně naprosto bezpečná. Celý problém je v tom, že řidiči jezdí v tomto úseku naprosto bezohledně. Nerespektují značení, naprosto ignorují sedmdesátku, která tam je, nedají na žádná upozornění,“ pokrčil rameny místostarosta Chrudimi Jan Čechlovský (ODS). Ale i on je pro technická opatření, díky kterým by na křižovatce přestaly přibývat křížky a pomníčky. Přesto nevěří, že by se úpravou značení mohla Medlešická křižovatka nelichotivých přívlastků zbavit. „Značka se nerespektuje a čára není zeď,“ podotkl Čechlovský.

„Je to paradox, zkušenosti mám i z jiných krajů. Skutečně nejnebezpečnější křižovatky jsou ty, které jsou nejvíce přehledné. Ze všech stran je do takové křižovatky vidět. A právě proto nikdo nezpozorní, právě proto tady dochází ke střetům ve velké rychlosti,“ míní místostarosta Trávníček.
Podle Čechlovského každá dopravní varianta má své klady a zápory. „Byl jsem u toho, když se po prvních nehodách řešila změna na této křižovatce. Padl návrh osadit ji stopkou, odborníci byli proti s tím, že vyjížděcí rychlost v této křižovatce je podstatně nižší a riziko střetu s autem na hlavní se podstatně zvyšuje proti tomu, když je tam značka Dej přednost v jízdě. Ale souhlasím, že řešení se musí hledat,“ dodal Čechlovský.

„Budeme tlačit, budeme trvat na tvrdém technickém řešení. Uznávám, že na vině není křižovatka, ale řidiči, ale s tím se přece nemůžeme smířit. Ty zmařené životy nás opravdu mrzí,“ uzavřel Trávníček. Podle něj tento problém nevyřeší ani budoucí obchvat Chrudimi, který se teprve začíná stavět. Výjezd z obchvatu na Medlešice byl z projektu dodatečně vyškrtnut.

05.12.2013 | Právo (Zdeněk Seiner)» zpět na stranu Z médií
ÚSEK I/17
CHRUDIM-SLATIŇANY
POPIS STAVBY AKTUÁLNÍ STAV DOKUMENTY