Obchvat města Chrudim

Z MÉDIÍ

Dražší dálnice a silnice

Marcela AUGUSTOVÁ, moderátorka

Výstavba dálnic znovu podraží. Ředitelství silnic a dálnic podle MF Dnes uvolnilo peníze na projekty z doby exministra dopravy Hřebíčka, které ležely v trezoru. Zakázky dohromady za 25 miliard získaly stavební firmy ještě před krizí, kdy se nesoutěžilo o nejnižší cenu jako dnes.

Luboš DOSTÁL, redaktor ČT
Jakub LINKA, redaktor ČT

Auto za autem, takhle vypadá provoz ve Fryštáku na Zlínsku. Denně jich tudy projede 14 tisíc. Na rychlostní silnici, která by odvedla dopravu z města, čekají místní už 3 roky.

Lubomír DOLEŽAL, starosta, Fryšták /KDU-ČSL/

V současné době se potýkáme s tím, že město je přehlceno dopravou, takže je nutno situaci řešit.

Luboš DOSTÁL, redaktor ČT
Jakub LINKA, redaktor ČT

Nad tímto místem na okraji Fryštáku se má klenout nový silniční most. Do Hulína je to odsud tímto směrem 17 kilometrů. Nový úsek rychlostní silnice má přijít bezmála na 8 miliard korun. Peníze na rozjezd této stavby zbyly státu paradoxně jen díky tomu, že stavební firmy dnes nemají dost zakázek a nové projekty postaví i za polovinu odhadovaných nákladů.

Martina VÁPENÍKOVÁ, mluvčí, Ředitelství silnic a dálnic

Vzhledem k tomu, že jsme vysoutěžili některé stavby levněji, než se předpokládalo, tak tyto finanční prostředky využíváme právě k zahájení těchto staveb.

Luboš DOSTÁL, redaktor ČT
Jakub LINKA, redaktor ČT

Dostavět by se měla také dálnice D11. Tady chybí poslední úsek u Hradce Králové. Stavbaři se vrátí i na silnici z Ostravy do Rudné. A obchvatu by se měla dočkat Chrudim. Stavět se ale bude za ceny z roku 2008, to znamená, že stát za tyto silnice zaplatí asi o 30 procent víc, než kdyby je vysoutěžil dnes.

Tomáš NEŘOLD, mluvčí, Ministerstvo dopravy

My u takových staveb se snažíme samozřejmě vyjednat slevu, jsou to někde, jsou to desítky procent, někde jednotky procent, podle situace.

Luboš DOSTÁL, redaktor ČT
Jakub LINKA, redaktor ČT

Správce silnic dal výstavbě zelenou i proto, že tyto smlouvy uzavřené v letech 2008 až 2010 jsou nevypověditelné. A další zdražení projektu by stálo daleko víc peněz.

Martina VÁPENÍKOVÁ, mluvčí, Ředitelství silnic a dálnic

Čím dříve stát tyto stavby zahájí a pustí se do jejich realizace, tím méně to bude nákladné do budoucna pro státní rozpočet.

Luboš DOSTÁL, redaktor ČT
Jakub LINKA, redaktor ČT

Podobných odložených staveb je celkem 17, na většině z nich by se mělo začít pracovat nejpozději během příštího roku.

 

24.09.2013 | ČT1 (Události)» zpět na stranu Z médií
ÚSEK I/17
CHRUDIM-SLATIŇANY
POPIS STAVBY AKTUÁLNÍ STAV DOKUMENTY