Obchvat města Chrudim

Z MÉDIÍ

Chrudim slibuje, že na novém obchvatu vydělají i cyklisté

Nejen řidičům, ale i cyklistům se špatně jezdí v ucpané Chrudimi. Po otevření obchvatu v prosinci ale budou mít jednodušší život. K dispozici jim bude cyklostezka do Vestce a patrně i pruhy pro cyklisty v centru. Předtím ale bude Chrudim čekat další nepříjemná uzavírka.

CHRUDIM O Pardubicích i Hradci Králové se mluví jako o cyklistických městech, Chrudim za nimi zaostává. Město bylo postaveno tak, že se budování cyklostezek skoro vzpírá. Cyklostezky tu nejsou vůbec, a pokud ano, je s nimi něco v nepořádku. Třeba oblíbená stezka v polích za městem ve směru na Pardubice má podstatnou vadu, cyklisté na cestě k ní musí několikrát přecházet frekventovanou výpadovku na Pardubice. To se teď patrně změní.
 Pardubická ulice v Chrudimi, kterou dnes jezdí auta ve třech pruzích, by se příští rok měla zúžit a uvolněné místo by poté sloužilo cyklistům. „Byla by to logická úprava. Od městského úřadu na Pardubické ulici by se bez stavebních úprav, jen vyznačením cyklopruhu, vymezil koridor pro cyklistu,“ řekl starosta Chrudimi Petr Řezníček. Dodal, že s tím musí ještě souhlasit policie a majitel silnice - Ředitelství silnic a dálnic.
 Místostarosta Jaroslav Trávníček řekl, že ještě není jasné, jak by úprava silnice vypadala. „Je možné, že se ze tří pruhů vyčlení pro cyklisty jeden nebo se udělají dva pruhy po obou stranách,“ uvedl. V každém případě by cyklisté jednoduše vyjeli po straně silnice až na konec Chrudimi - teď už s daleko menším počtem aut - a Pardubickou ulici by přešli jen jednou.
 Změn pro cyklisty má být ale víc. A nejen díky tomu, že ještě před otevřením obchvatu bude dokončena nová cyklostezka do chrudimské místní části Vestec. Radní plánují, že speciální pruhy pro kola vzniknou tam, kde se to dnes zdá nemyslitelné. Na Palackého ulici, kterou podle posledního oficiálního sčítání projede přes čtrnáct tisíc aut denně.
Radní by si představovali, že pruh pro cyklisty bude vypadat jako v Pardubické ulici. „Podobným způsobem může být řešena Palackého třída, od kruhové křižovatky po křižovatku u Guláška,“ řekl Řezníček.
 Horší je, že úpravám ulice bude předcházet uzavření města. „Příští rok dojde k celému rozkopání této ulice v souvislosti s rekonstrukcí kanalizační stoky. Je to nezbytné. Bohužel Chrudim si neoddechne,“ konstatoval starosta.
 Plány, které by měly pomoci cyklistům, místní podporují. Když Chrudim letos pořádala anketu, ze které vzešlo desatero problémů města, cyklostezky se v ní objevily hned dvě.
Jednak si lidé přejí spojení sídliště na Větrníku s místní částí Topol a pak už léta čekají na bezpečnou cestu do Rekreačních lesů Podhůra s populární rozhlednou Bárou a lanovým centrem. Tato cyklostezka se měla stavět už příští rok, ale zatím není jasné, zda se to radnici povede. „Musíme dořešit vztah k pozemkům u Technických služeb, přes které by cyklostezka měla vést. Budeme s vlastníkem jednat, pokud to dopadne dobře, rádi bychom už v příštím roce stavěli. Může se ale stát, že se nedohodneme, a budeme muset hledat jiné řešení,“ sdělil starosta Petr Řezníček.
 Jistý zádrhel je i na zatím nejpopulárnější cyklostezce, která podél řeky Chrudimky spojuje město se sousedními Slatiňany. V půlce cesty se zužuje a je i méně kvalitní, což je pro bruslaře problém. „Chrudim vlastní stezku z Chrudimi proti proudu až po jez za Janderovem, ta je bez puklin. Část s puklinami je ve vlastnictví města Slatiňany,“ uvedl Petr Pecina, vedoucí odboru investic Městského úřadu v Chrudimi.

„Od městského úřadu na Pardubické ulici by se vymezil koridor pro cyklisty.“ Petr Řezníček, starosta

21.10.2015 | Mladá fronta DNES (David Půlpán)» zpět na stranu Z médií
ÚSEK I/17
CHRUDIM-SLATIŇANY
POPIS STAVBY AKTUÁLNÍ STAV DOKUMENTY