Obchvat města Chrudim

Z Chrudimi do Slatiňan řidiči uberou. Dokud nebude obchvat

Frekventovaná a zároveň nebezpečná silnice mezi Chrudimí a Slatiňany se má zklidnit. Ředitelství silnic a dálnic rozhodllo, že se tady bude jezdit sedmdesátkou.


Řidiči jedoucí mezi města Chrudim a Slatiňany po silnici první třídy budou muset příští rok zřejmě ubrat plyn. Zástupci Chrudimi, Slatiňan, Ředitelství silnic a dálnici i policie se dohodli na snížení maximální povolené rychlosti na sedmdesát kilometrů v hodině. Tomu ale budou předcházet úpravy silnice.

„Na silnici se musejí objevit nové pruhy, vjezdové brány, ostrůvky pro bezpečné přecházení silnice. Bez toho nám policie snížení rychlosti neumožní,“ uvedl místostarosta Chrudimi Jaroslav Trávníček. Pravda je, že mezi oběma městy řada řidičů jezdí po silnici I/37 docela ostře.
Předepsanou padesátikilometrovou rychlost kolem chrudimských kasáren dodržuje jen málokdo. A třináct set metrů dlouhý a přímý úsek mezi tabulemi Chrudim a Slatiňany projíždějí velice rychle. „Já s tím opatřením naprosto souhlasím. Když tam bude sedmdesátka, budou jezdit devadesát, tak to u nás funguje. Dnes by tam měli jezdit devadesátkou, ale tu dodržuje málokdo. Je to nebezpečné,“ uvedl místostarosta Slatiňan Vítězslav Kolek.

Na silnici se občas objevují chodci i cyklisté. Navíc jsou tu dvě křižovatky a z vedlejších silnic se vyjíždí ve špičce hodně špatně. Za posledních pět let se na silnici odehrála řada nehod, zahynuli při nich dva lidé, jeden byl těžce zraněn, devět lehce.

„Řidiči podle mne nebudou mít žádný důvod na změny nadávat, naopak to pro ně bude bezpečnější,“ řekl Trávníček.

Města Chrudim a Slatiňany se k sobě díky výstavbě rodinných domů stále přibližují a v místní části Presy se už v podstatě spojila.

Chystaná změna souvisí se stavbou první části obchvatu Chrudimi, která by měla skončit příští rok. Auta totiž sice dojedou až ke Kauflandu, ale pak se budou muset podél sídliště U Stadionu vrátit zpět na silnici I/37. A právě proto Chrudim prosadila úpravu křižovatky U Guláška a usiluje i o změny na silnici do Slatiňan.

Po dokončení bude obchvat dlouhý 5,85 kilometru. Začne v Medlešicích u Pardubic a vyústí za Chrudimí mimoúrovňovou křižovatkou u silnice I/17, která vede do Vysokého Mýta.
Silnice povede kolem Chrudimi mimo obytnou zástavbu z východní strany. Archeologické práce začaly před třemi lety, kvůli nedostatku peněz stavbaři stavbu přerušili a znovu ji obnovili loni v březnu. Přeložka silnice I/37 z Jesničánek do Medlešic je od konce loňského roku hotová.

Dělníci nyní pracují na několika místech a od loňska například staví mostní estakádu, která překlene údolí řeky Chrudimky a železniční trať do Hrochova Týnce. „Údolní most bude dlouhý 600 metrů. Minulý rok se udělaly piloty, letos se pracuje na mostní konstrukci, má 13 polí. Příští rok se bude dělat izolace, římsy a vybavení mostu,“ řekl ředitel stavby Zbyněk Jakubský ze společnosti Eurovia.

Na letošní rok mají stavební firmy rozpočet na obchvat přes půl miliardy korun. Celý obchvat bude stát přibližně 1,5 miliardy korun. V budoucnu by měl obchvat Chrudimi pokračovat směrem na Slatiňany a minout i toto město.

08.09.2014 | Mladá fronta DNES (David Půlpán)» zpět na titulní stranu
ÚSEK I/17
CHRUDIM-SLATIŇANY
POPIS STAVBY AKTUÁLNÍ STAV DOKUMENTY