Obchvat města Chrudim

Nový nadjezd bude otevřen v prosinci

Řidiči projíždějící mezi Chrudimí a Pardubicemi teď mohou z vozovky u Medlešic pozorovat finišující dostavbu mimoúrovňového křížení budoucího obchvatu s komunikací III/340 32. Jde o okresní silnici spojující obec Medlešice s Vestcem.

Okresní silnici III/340 32, jež napříště povede právě po zmíněné mostní konstrukci nad obchvatem, teď není možné kvůli stavbě užívat. Řidiči přijíždějící od Pardubic po hlavní silnici I/37 na ni proto nemohou odbočit, aby se vyhnuli nejvíc vytíženému vjezdu do Chrudimi přes Pardubickou ulici. To se ale brzy změní.


Asfalt a svodidla

Jak včera uvedl ředitel stavby obchvatu Zbyněk Jakubský, nadjezd bude už brzy hotov. „Provádíme dokončovací práce, osazují se svodidla, dělá se izolace. V příštím týdnu dojde na pokládku asfaltu a v týdnu od 18. listopadu se budou pokládat asfaltové vrstvy nejen na mostě samém, ale i na silnicích před ním a za ním. V týdnu od 25. listopadu půjde o poslední dokončovací práce. Uzavírka silnice třetí třídy obsahující zmíněný nadjezd pak definitivně skončí 30. listopadu a od neděle 1. prosince sem opět pustíme běžný provoz,“ popisuje ředitel přesný harmonogram prací.


Letos čtvrt miliardy

První etapa silničního obchvatu města Chrudim začíná právě u Medlešic a skončit má v roce 2015 připojením obchvatu na silnici 1/17 ve směru na Hrochův Týnec.
V uvedené trase bude jen v letošním roce proinvestováno 250 milionů korun, přičemž celkově má stavba přijít na přibližně jednu miliardu a 150 milionů korun. Z této celkové částky má být 500 milionů proinvestováno hned v následujícím roce 2014.
Už teď se ale staví na mnoha dalších místech trasy. Leckde již byla provedena například skrývka zemědělské půdy a rozestavěna jsou rovněž další mimoúrovňová křížení s existujícími komunikacemi nižších tříd.

 

Na řadě je Vestec

Připomeňme, že v celkové trase budoucího obchvatu (včetně jeho připravované slatiňanské části) je navrženo 14 mostních objektů, tři mimoúrovňové křižovatky a pět protihlukových stěn.
Co se týče stavění a dokončování dalších uzlů obchvatu, ředitel Jakubský říká, že časový program je prozatím beze zbytku dodržován.

„Další na řadě bude mimoúrovňové křížení u Vestce zahrnující rovněž překládku opatovického horkovodu. V červenci příštího roku bude v těchto místech přeložena i komunikace nad školním statkem,“ předpokládá ředitel stavby Zbyněk Jakubský.


Na severu volněji

Jistou míru optimizmu lze odtušit i v komentáři chrudimského starosty Petra Řezníčka, kterého jsme požádali o krátké zhodnocení dosavadního průběhu výstavby.

„Prosincovým zprovozněním prvního nadjezdu se prozatím uleví alespoň dopravě v mimořádně vytížené Pardubické ulici, kterou denně projíždí zhruba 19 tisíc vozidel. Silnice na Vestec odkloní několik tisíc z nich a ta pak do města sjedou východněji po Dašické ulici,“ předpokládá starosta Řezníček.

„Zdá se, že stavba obchvatu postupuje docela svižně. Rozhodující bude, zda přijde půlmiliarda plánovaná pro příští rok. Pokud ano, zdá se, že v roce 2015 by mohla být tato etapa obchvatu skutečně skončena,“ věří starosta.

08.11.2013 | Chrudimský deník» zpět na titulní stranu
ÚSEK I/17
CHRUDIM-SLATIŇANY
POPIS STAVBY AKTUÁLNÍ STAV DOKUMENTY