Obchvat města Chrudim

Část obchvatu nemá stále povolení

Rozestavěný obchvat Chrudimi nemá na jeden kratší úsek stavební povolení. Pokud se jej podaří získat do konce letošního roku, celá silnice by měla být hotová v termínu v závěru roku 2015.

„Pokud Ředitelství silnic a dálnic bude mít do konce roku stavební povolení, budeme moci na konci roku zahájit zemní práce a garantujeme termín dokončení do konce roku 2015. Stavba probíhá od roku 2013, tak se to nechá stihnout,“ řekl ředitel stavby Zbyněk Jakubský ze společnosti Eurovia.

Silničářům chybí stavební povolení v úseku kolem druhého kilometru, který je dlouhý zhruba 200 metrů. Pozemek ještě musí vyvlastnit. „Je to pozemek někoho dávno zemřelého, tak je to takové komplikovanější. Bohužel je napříč stavbou. Jestli vyvlastňovací úřad ukončí řízení během dvou tří měsíců, tak to do roku 2015 stihneme,“ řekla Hana Jarolímová z Ředitelství silnic a dálnic.

Obchvat dlouhý 5,85 kilometru má začít v Medlešicích u Pardubic a vyústit za Chrudimí mimoúrovňovou křižovatkou u silnice I/17, která vede do Vysokého Mýta. Silnice povede kolem Chrudimi mimo obytnou zástavbu z východní strany. Archeologické práce začaly před třemi lety, kvůli nedostatku peněz stavbaři stavbu přerušili a znovu ji obnovili loni v březnu. Přeložka silnice I/37 z Jesničánek do Medlešic je od konce loňského roku hotová. Dělníci nyní pracují na několika místech a od loňska například staví mostní estakádu, která překlene údolí řeky Chrudimky a železniční trať do Hrochova Týnce. „Údolní most bude dlouhý 600 metrů. Minulý rok se udělaly piloty, letos se pracuje na mostní konstrukci, má 13 polí. Příští rok se bude dělat izolace, římsy a vybavení mostu,“ řekl Jakubský.

Na letošní rok mají stavební firmy rozpočet na obchvat přes půl miliardy korun. Celý obchvat bude stát přibližně 1,5 miliardy korun. V budoucnu by měl obchvat Chrudimi pokračovat směrem na Slatiňany a minout i toto město.

07.07.2014 | Mladá fronta DNES» zpět na titulní stranu
ÚSEK I/17
CHRUDIM-SLATIŇANY
POPIS STAVBY AKTUÁLNÍ STAV DOKUMENTY