Obchvat města Chrudim

Ani lednový mráz bagry nezastavil

Navzdory rtuti v teploměrech klesající přes noc pod bod mrazu, kde občas zůstává i přes den, na chrudimském silničním obchvatu práce nestojí.

Financování stavby je zatím také zajištěno, což znamená, že nedojde­li k potížím v budoucnu, do poloviny roku 2016 bude první část obchvatu v provozu. Hned poté chce stát přistoupit ke stavbě navazující slatiňanské části. Tisíce kubíků hlíny.

V blízkosti ostřešanské silniceuškolního statku ve Vestci teď odvážejí náklaďáky zeminu odbagrovanou z trasy silnice a na stavbě údolní estakády vzniká bednění nosníků nadzemního silničního tělesa. V oblasti u chrudimského Větrníku pracují dva bagry na tvorbě zářezu pro příští cestu a práce pokračují rovněž při pokládce potrubí a zapouštění rozměrných nádrží odvodňovacího systému. Jak uvedl Lukáš Jančárek, hlavní stavbyvedoucí firmy MSilnice, v trase obchvatu se v těchto dnech pohybuje 18 nákladních aut, která denně přemístí až 2000 krychlových metrů zeminy.

„Při teplotách mírně pod nulou je zem ztvrdlá, takže se do ní bagry a nákladní auta tolik neboří. Čerstvý beton se navíc při tuhnutí sám zahřívá, takže teď máme úplně optimální podmínky, neboť v létě by se beton mohl přehřívat,“ dodává stavbyvedoucí.

Ředitel stavby obchvatu Zbyněk Jakubský poté připomíná, že pro letošek bylo na pokračování I. etapy státem potvrzeno celých 514 milionů korun. „V průběhu letošního roku by se tak měla dokončit například všechna loni i letos rozpracovaná mostní tělesa,“ poznamenal Zbyněk Jakubský. S příchodem jara se tempo stavebních prací ještě dál zvýší.

05.02.2014 | Havlíčkobrodský deník» zpět na titulní stranu
ÚSEK I/17
CHRUDIM-SLATIŇANY
POPIS STAVBY AKTUÁLNÍ STAV DOKUMENTY